reklama

Carrefour, ten je lacnejší, alebo ako podviesť podvod!.

S podvodným konaním takého či onakého druhu sa stretávame dennodenne. Problémom je, že si to málokto všimne. Napríklad také nakupovanie. Veľká väčšina z nás si v dobrej viere v bezúhonnosť obľúbeného reťazca, alebo iného dôvodu nekontroluje účtenky ihneď po nákupe.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (94)

Ja tiež, patriaci k spomenutej väčšine, som 25. júla 2013 nakúpil v Carrefoure v Poluse. Po nákupe ma zarazil kolega krútiaci hlavou nad účtenkou. Hneď som spozornel, a spýtal som sa, čo sa stalo. „Zase nás chcú okradnúť!"

Nechápavo som podišiel bližšie a prebehol zrakom jeho účtenku. Keďže nakupoval to čo ja, teda „akciové" BEBE dobré ráno, hneď som pochopil, prečo povedal NÁS. Aj keď pútač nad tovarom jasne hlásal „BEBE DOBRÉ RÁNO 1.89 Eur" na účte bola vedľa jednej (modrej) BEBE položky pôvodná, nezľavnená suma 2,59 Eur. Hneď som prekontroloval aj môj účet, kde bol ten istý nedostatok. Okamžite sme zamierili k reklamáciám.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pracovníčka, ktorá sledovala náš príchod s pobaveným výrazom tváre nás privítala a nestrácajúc veselosť vypočula našu sťažnosť. Počkala pokiaľ sa vyrozprávame a „profesionálne" nám oznámila, že to musí skontrolovať. Opýtal som sa jej čo konkrétne a ona mi oznámila, že či je naozaj tá zľava aktuálna. Ešte v utopistickej nádeji, že sa snažíme spolu dospieť k nejakému konsenzu, som sa otočil a prstom ukazoval na pútač visiaci nad hromadou BEBE vzdialený asi 20 metrov vzdušnou čiarou. Ona sa ani neunúvala pozrieť smerom kam ukazujem. Až v tomto momente som sa vrátil z mojej naivnej virtuálnej prechádzky zo spravodlivej planéty a dopadol plnou váhou na zem. Pani zdvihla telefón a niekam zavolala.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Po tom, čo zložila, sa nás unudene opýtala, či chceme vrátiť tovar alebo chceme rozdiel. Môj kolega, v týchto veciach skúsenejší, ju doplnil, že očakávame aj nákupný kupón. Nechápavo som sa na neho otočil, na čo mi on objasnil, že Cerrefour má v podobných prípadoch, niekde v interných predpisoch, spomenuté vydanie 1,66 eurovej poukážky. Reklamačná pracovníčka, neodpovediac, položila na pult rozdiel v cene plus nákupnú poukážku. Keď nás oboch bez ďalšieho slovo vybavila, snažila sa ukončiť túto pre ňu zábavnú epizódku rýchlym pozdravom dovidenia. Mne to však nedalo a opýtal som sa jej, kedy môžem očakávať nápravu tohto nezákonného stavu, lebo sa podľa mňa jedná o podvodné konanie. Ona mi už s vážnou tvárou odvetila, že sa to hneď zadáva do systému. Keď som ju upozornil, že za hodinu spravím kontrolný nákup a ak po ňom nebude nedostatok odstránený, zavolám Slovenskú obchodnú inšpekciu, odvetila len, že je to moje právo.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pod váhou dennodenných starostí som na túto epizódku zabudol. Dnes, 4 dni po tejto udalosti, ma kontaktoval ďalší kolega zo super akciou. Volal mi, že v Carrefoure v Poluse je super zľava na jeden (modrý) druh BEBE. Za jedno veľké balenie len 23 centov? Čože? Odvetil som vzrušene a hneď som mu opísal môj zážitok z 25 júla.

On ma však uzemnil praktickou ukážkou netradičnej aplikácie reverzného inžinierstva (Ďakujem Andrej). „Áno, máš pravdu, že cena by mala byť 1,89 Eur za balenie. Ale počítaj so mnou, kúpim balenie za „podvodnú" cenu, teda 2,59 Eur. Okamžite idem na reklamácie a tam dostanem rozdiel plus darčekovú poukážku v cene 1,66, takže balenie mám za 23 centov. No nie je to úžasné? Takto už nakupujem piaty deň, a ak s tou „akciou" ešte vydržia, tak budeme mať doma zásobu aspoň na dva mesiace. Oni to totiž aplikujú aj na kešu oriešky a mnoho iných produktov, takže nakupujem naozaj najlacnejšie po celý rok".

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Až teraz mi to došlo naplno. Prečo stále burcovať za zmenu, keď podvod sa troškou rozmýšľania razom premení z nevýhody na výhodu. Konečne vidím jasné svetlo na konci tunela. Ľudia, prosím vás, nakupujte odteraz „Andrejovou" metódou. Jedine keď sa ich pokúsime napraviť ich vlastnou zbraňou, máme šancu. A morálka? Tú nechajme za dverami, veď ideme v duchu hesla „Carrefour, ten je lacnejší!"

Branislav Prosnan

Branislav Prosnan

Bloger 
  • Počet článkov:  4
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Rád riešim veci, ktoré ostatní hádžu za hlavu Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu