reklama

UPC už pre mňa nie je veterný mlyn

27. júna 2013 som dostal tak ako iste skoro všetci, ak nie všetci, zákazníci tohto operátora veľmi zaujímavý email. Už od začiatku čítania mi začali blikať kontrolky ktoré mi väčšinou hlásia že sa do mojej blízkosti dostalo niečo nekalé a snaží sa ma to dostať tam kde vôbec nechcem byť. Email začínal glorifikovaním vývoja danej firmy hlavne v duchu „pozrite čo všetko sme pre vás urobili  a nič sme za to nechceli". Podobné praktiky mi pripomenuli 90te roky lebo boli používané u podomových predajcov a naposledy pri sledovaní dokumentu „Šmejdi" (odporúčam).

Písmo: A- | A+
Diskusia  (75)

Až v polovici textu sa celkom nevtieravo objavil zámer celého emailu, a pochopil som že moja ostražitosť bola na mieste. Pán generálny riaditeľ nám oznamuje že kvôli inflácii nám s poľutovaním zvyšujú mesačný poplatok. V mojom prípade to bolo niečo okolo 1 eura. Odhliadnuc od sumy ktorá by možno bola prehliadnuteľná ma podráždil spôsob celého tohto projektu. Keďže žijem na Slovensku viem si celkom jasne predstaviť nejakého projekt manažéra v UPC ktorý dostal za úlohu vykryť nejakú stratu rýchlim a účinným riešením. Už ho vidím ako dostal spásonosnú myšlienku niekde na obede, v obchode, na pumpe, v autoservise proste hocikde, kde je možné sa konfrontovať s nízkou úrovňou zákazníckeho servisu a neúctou obchodníkov k zákazníkom (česť výnimkám). Jeho prvotná myšlienka sa ale rozvinula do činov až pri pozorovaní reakcie bežného Slováka. Bežný Slovák, na malé dokonca aj veľké nedostatky nereaguje, proste ich toleruje. Jedno aj druhé správanie je možno prežívajúci postsocialistický syndróm ktorý je u nás ako vidno ešte stále pri sile alebo prostá zákaznícka rezignácia v duchu hesla, aj tak s tým nič nespravím alebo veď to mohlo byť aj horšie Po malom asi 2 minútovom brainstormingu bol projekt na svete. Vyzeral asi takto:

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

1) pošleme zákazníkom email kde ich na začiatku uspíme opisom čo pre nich robíme bla bla bla....

2) spomenieme drobné zvýšenie z dôvodu inflácie

3) nespomenieme priamo že zákazník môže podľa Zákona o elektronických komunikáciách § 43 odsek (2) písmeno c) „odstúpiť od zmluvy o poskytovaní verejných služieb bez sankcií" . Dáme tam len zmienku „V prípade Vášho nesúhlasu si môžete zvoliť postup podľa § 43 odsek 2 Zákona o elektronických komunikáciách..."

4) Ak moje odhady neklamú tak priemerný občan/zákazník pofrfle a zaplatí a len minimálne promile sa dokope k odstúpeniu. Takže bilancia bude vysoko plusová

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ja osobne som však neváhal a zavolal na zákaznícku linku. Po skontaktovaní sa s kompetentnou pracovníčkou som jej oznámil že som sa rozhodol postupovať podľa hore uvedeného zákona a že odstupujem od našej zmluvy. Pani na druhom konci linky zostala chvíľu ticho (asi listovala manuál) a následne mi strojovo začala opakovať dôvody daného zvýšenia a čo už pre mňa UPC spravilo a mieni spraviť. Zastavil som ju v polovici prejavu s tým že je to pekné ale ja som sa už rozhodol. Následne nastal prudký zvrat. Pani mi oznámila že či by ma mohla skontaktovať o polhodinu a že určite budem spokojný. Súhlasil som. Po 20min mi zazvonil mobil a na druhom konci linky sa ozval veselý hlas. S veľkou radosťou mi oznámila že má pre mňa špeciálnu ponuku. Zľakol som sa že nejaké hrnce alebo WS krájač. Moje obavy však boli zbytočné. Pani mi oznámila že ma presunie do iného programu s nasledovnými výhodami.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

1) dostanem wifi modem

2) prvé dva mesiace platím polovicu z doterajšej sumy, a následne to čo som platil doteraz

3) zvýšia moju rýchlosť pripojenia o 60%

4) dostanem HBO, Cinemax ....... na 2 mesiace zadarmo.

Po tejto ponuke som samozrejme kývol na ďalšiu spoluprácu. Týmto celým článkom som chcel motivovať aj vás ostatných. Skúste sa aspoň niekedy vzoprieť aj voči podľa vás malej nespravodlivosti. Ono aj keď je úspešnosť naozaj minimálna, ak nás bude ako šafranu nič sa nikdy nezmení. Ak nás však bude viac a viac je tu nádej že tento zatiaľ Don Quijotský boj môže niečo zmeniť k našej všeobecnej spokojnosti.

Branislav Prosnan

Branislav Prosnan

Bloger 
  • Počet článkov:  4
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Rád riešim veci, ktoré ostatní hádžu za hlavu Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu